MD0074 Hidrometalurjik Sistemler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD0074
Ad Hidrometalurjik Sistemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Metallerin asit, baz veya sulu ortamlarda çözündürülmesi ve ileriki yöntemler ile metal kazanımı prosesleri öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tanım, hidrometalurjik yöntemlerle metal kazanımı; bakır ve nikel, uranyum, altın-gümüş, kurşun ve kobalt, bakır tesis atıkları ve bakır izabe tozları, çinko tozları, uçucu kül ve Kennocott process, solvent ekstraksiyon yönteminin tanımı, teorisi, ilkeleri ve uygulaması; nikel ve kobalt, bakır, elektro kimyasal reaksiyonlar ve çözelti kimyası, altın-gümüş çözeltilerinin kinetiği, akışkan yatak elektrowinning.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.; Wills' Mineral Processing Technology: An Introduction to the Practical Aspectsof Ore Treatment and Mineral Recovery, Eighth Edition, Barry A. Wills, Elsevier, 2016.; Hydrometallury, M.L. Free, Springer, 2013.

Notlar

Science Direct LİTERATUR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hidrometalurji hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Asit, baz ve mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Metallerin liç ile çözeltiye alınması hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 METALLER HAKKINDA Uygulamalar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ05 ENDUSTRIYEL HAMMADELERIN HIDROMETALURJISI ÖĞRETİLİR.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanım. Kitap okuma, internet tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 ÇÖZÜCÜLER Kitap okuma, internet tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Liç yöntemleri Internet tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 YIGIN LİÇİ Kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
5 Bakır liçi Kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 ALTIN liçi Internet tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
7 Pb-Zn liçi Kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Uranyum liçi Kitap okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Kömür liçi Kitap Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Biyoliç uygulamaları Interrnet tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Ara sınav KITAP OKUMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 ALTIN LİÇİ EV ÖDEVİ EV ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 GÜMÜŞ LİÇİ EV ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Odev FELDSPAT EV ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 CAM KUMU LİÇ Odev EV ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 NİKEL LİÇİ EV ÇALIŞMASI Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yılsonu sınavı EV ÇALIŞMASI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:56