MD009 Madencilikte İstatiksel Kalite Kontrol

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD009
Ad Madencilikte İstatiksel Kalite Kontrol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OKTAY BAYAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

MADENCİLİKTE KALİTE KONTROL YÖNTEMİ ÖĞRETİLECEKTİR

Dersin İçeriği

MADENCİLİK İŞLEMLERİNDE KALİTE KONTROL TEORİSİ VE UYGULAMALARI

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Elementary Statistical Quality Control, 2nd Edition, J.T. Burr, Marcel Dekker, 2005.

Notlar

DERS NOTLARI, PROF. DR. OKTAY BAYAT


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İSTATİSTİK BİLGİSİ hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 KALİTE KONTROL TEORİSİ hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 TESİS UYGULAMALARI ÖRNEKLEME hakkında bilgi edinir. Örnek ödevler yapar.
ÖÇ04 METAL MADENİ TENÖR&VERİM ESASLI İST. KALİTE KONTROLU YAPILIR
ÖÇ05 ÇİMENTO SANAYI KALİTE KONTROLU ÖRNEĞİ İNCELENİR


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İSTATİSTİK KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 iSTATİSTİK VE KALİTE KONTROL İLİŞKİŞİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 KONTROL TEKNİKLERİ KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 HİSTOGRAM KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 PARETO KARTLARI KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 NEDEN SONUÇ DİYAGRAMLARI KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 KONTROL KARTLARI KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 SCATTER DIAGRAM KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 CHECK SHEET KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 MONİTORİNG KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 VERİ TOPLAMA KİTAP OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 ÖRNEK PLANLAMA ÖDEV HAZIRLAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 UYGULAMALAR ÖDEV HAZIRLAMA Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 UYGULAMALARA DEVAM 1 SUNUM Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 02:26