YLMDT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMDT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OKTAY BAYAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET DAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUPHİ URAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EROL (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Notlar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini anlamak.
ÖÇ03 Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak belirlemek ve çözmek.
ÖÇ04 Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri öğrenmek.
ÖÇ05 Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunmayı öğrenmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-6 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-7 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-8 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-9 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-10 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-11 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-12 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-13 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-14 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-15 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-16 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-17 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 28 10 280
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 599
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,96
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:56