Genel Bilgi
Kod | YLMDS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET DAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SUPHİ URAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İlknur EROL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği
Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Notlar
Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek |
ÖÇ02 | İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak |
ÖÇ03 | Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak. |
ÖÇ04 | Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek. |
ÖÇ05 | Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-3 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-3 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-4 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-5 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Konu hakkında sağlanan ilerlemenin değerlendirilmesi | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Toplanan literatürün konu ile ilgisine bağlı olarak sınıflandırılması ve kullanışlı bir veri tabanının oluşturulması-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-3 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-4 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-5 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Hazırlanan raporun power point sunusu haline getirilerek bir topluluk önünde sunulması | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
AKTS | 6 AKTS |