Genel Bilgi
Kod | BYEMD3 |
Ad | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel bakış açısının kavratılması, bilimin temel ilkelerine uygun olarak araştırmanın kurgulanması, araştırma bulguların bilimsel metodolojiye uygun olarak analiz edilmesi, bilimsel etik ilkelerinin kazandırması ve öğrencilere zorunlu etik ilkelerin benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlama, bilgi edinme yollarını sıralama, bilimselliğin ölçütlerini sayma, bilimin amaçlarını açıklama ve araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırma.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
-Bayramıçlılar Ö, Tosun NS, Ak N, "Sözlü, Yazılı ve Bilimsel Anlatım Tekniği". İTÜ Vakfı, Yayın No:31 (1990).
Notlar
-Martin MW, Schinzinger R, "Ethics in Engineering". McGraw-Hill publishing Company (1989).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma kavramlarını tanımlamak, |
ÖÇ02 | Bilgi edinme yollarını sıralamak |
ÖÇ03 | Bilimselliğin ölçütlerini saymak |
ÖÇ04 | Bilimin amaçlarını açıklamak |
ÖÇ05 | Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırmak |
ÖÇ06 | Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırmak |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırmaların aşamalarını saymak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel tanımlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel tanımlar2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Bilimsel araştırma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bilimsel bilgiye erişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel bilgiye erişim2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Araştırma teknikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Araştırma teknikleri2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Araştırma teknikleri3 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Araştırma konusu nasıl belirlenir | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma konusu nasıl belirlenir2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veri analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Veri analizi2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Güvenilirlik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bilimsel etik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mesleki etik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı2 | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |