Genel Bilgi
Kod | MD0086 |
Ad | İnsan Sağlığına Etki Eden Mineraller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tüm madencilik faaliyetlerinde, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı kapsamında tehlike arz eden tüm element ve minerallerin kapsamlı ele alınıp ileri mühendislik faaliyetlerinde ilgili yönetmelikler doğrultusunda çalışma yöntemlerinin irdelenmesi.
Dersin İçeriği
İnsan sağlığını etkileyen ağır, toksik özellikleri olan minerallerin tanıtılması, özellikleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Atabey, E., 2005a, Tıbbi Jeoloji. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayınları. 88,194s. Ankara
Notlar
Evans, GW., (2001) Environmental stres and health. In Baum A, Revenson T., Singer J.E., eds. Handbook of health psychology, Mahwah, NJ:Erlbaum:571-610
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağır metalleri öğrenir |
ÖÇ02 | Meslek hastalıklarını öğrenir |
ÖÇ03 | Jeolojik risk etmenlerini bilir |
ÖÇ04 | İş Sağlığı ve Güvenliği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Kanserojen doğal mineralleri bilir |
ÖÇ06 | Kayaç mineralleri ve cevher mineralleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
ÖÇ08 | Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir. |
ÖÇ09 | Jeoloji, canlı ve çevre ilişkisinin anlaşılması |
ÖÇ10 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
ÖÇ11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
ÖÇ12 | Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mineral tanımı ve sınıflamaları | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eser Elementler | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Asbest Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kuvars Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kömür Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Silikat Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Zeolit Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Radyoaktif Grubu | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Talk, Mika, Kaolin , Nikel , Kalsit, Aragonit, Vaterit, Whewellit, Brushit, Apatit, Arsenik, | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Pnömokonyozlar, Asbestozisler, Silikozisler, Bronş Kanseri ve diğerleri | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Minerallerin Neden Olduğu Bazı Önemli Hastalıklara Giriş | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Korunma Yöntemleri ve ilgili yönetmelikler | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Minerallerin Analiz Yöntemleri | Ders notları, İlgili Web Siteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Analiz sonuçlarının yorumlaması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toprakta ağır metal | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Suda ağır metal | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
17 | Yazılı sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |