Genel Bilgi
Kod | MD010 |
Ad | İnce Tane Zenginleştirme Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İNCE TANE ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEKTİR
Dersin İçeriği
CEVHER HAZIRLAMA İŞLEMLERİNDE İNCE TANE ZENGİNLEŞTİRME VE UYGULAMALARI
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.; Wills' Mineral Processing Technology: An Introduction to the Practical Aspectsof Ore Treatment and Mineral Recovery, Eighth Edition, Barry A. Wills, Elsevier, 2016.
Notlar
ELSEVIER E-BOOKS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnce tane nedir, karakterizasyonu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Zenginleştirme teknikleri NELERDİR. HANGİ ALANLARDA KULLANILIR. |
ÖÇ03 | Uzaklaştırma teknikleri NASIL ENDUSTRIDE UYGULANIR. BUNLARIN MADENCILIKTE ÖRNEKLENMESİ |
ÖÇ04 | Endüstriyel uygulamalar, ülkemizdeki tesisler |
ÖÇ05 | İnce boyutlu endüstriyel hammaddelerin zenginleştirlmesi hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnce tane nedir | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Gelecek tahmini | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fiziksel özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | FİZİKO-Fiziksel özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kimyasal özellikler | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kristal oluşumu | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Mikro öğütme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yüzey kimyası | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Flotasyon | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Flokülasyon | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kimyasal çözündürme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | METAL MADENİ ARtık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | CU-PB-ZN SANAYİ Atık değerlendirme | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |