Genel Bilgi
Kod | DMDT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Notlar
Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları anlamak. |
ÖÇ02 | Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini anlamak. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak belirlemek ve çözmek. |
ÖÇ04 | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri öğrenmek. |
ÖÇ05 | Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunmayı öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-3 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-4 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-5 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-6 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-7 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-8 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
9 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-9 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-10 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-11 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-12 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-13 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-14 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-15 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Genel değerlendirme-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Genel değerlendirme-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 16 | 224 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 28 | 10 | 280 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 599 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,96 | ||
AKTS | 24 AKTS |