DMDT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DMDT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OKTAY BAYAT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUPHİ URAL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Notlar

Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini anlamak.
ÖÇ03 Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak belirlemek ve çözmek.
ÖÇ04 Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri öğrenmek.
ÖÇ05 Düşüncelerini ve bulgularını ikna edici bir yolla sunmayı öğrenmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-6 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-7 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-8 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
9 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-9 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-10 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-11 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-12 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-13 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-14 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar-15 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Genel değerlendirme-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Genel değerlendirme-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 28 10 280
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 599
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,96
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:57