Genel Bilgi
Kod | MD0075 |
Ad | Nadir Cevherlerin Zenginleştirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Nadir cevherlerin ve ileri sanayi hammadeleri ile metallerin zenginleştirilmesi. ileri zenginleştirme yöntemlerinin kazanımı
Dersin İçeriği
Nadir toprak elementleri olmak üzere ileri sanayi hammadeleri ve metallerin zenginleştirilmesi konuları ile ilgili konuları içerir
Dersin Ön Koşulu
No
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Necati yıldız Cevher Zenginleştirme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek lisans içerisinde kavranılan cevher zenginleştirme yöntemlerin alanında bilgilerinin uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Maden mühendisliği kapsamında cevher hazırlama alanında alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. |
ÖÇ04 | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | a- TUNGSTEN Kursu 10-20 | Ders Notu 0-10 Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | TUNSTEN Kursu 20-40 | Ders Notu Çalışma 10-20 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | b- MOLİBDEN | Ders notu Çalışma 20-30 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Molibden kursu | Notlar 30-40 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | c- Tantalyum Niobyum | Notlar 40-50 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tantalyum Niobyum | Notlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Titanyum | Notlar50-60 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | d- Titanyum course | Notlar 60-70 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | e- Zirkonyum | Notlar 70-80 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Zirkonyum kursu | Notlar 80-90 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | f- Nadir Toprak Metalleri (Lantanitler) | Notlar 90-100 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Kurs-Nadir Toprak Elementleri (lantanitler) | Notlar 100-110 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Germanyum ve Galyum | Notlar 110-120 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Indıyum, Tahlıum ve Reınyum | notlar 120-130 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
15 | Berilyum ve lidyum | Notlar 130-140 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Önceki çalışmalar | Notlar 140-150 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
17 | Final Sınavı | Notlar literatür ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |