Genel Bilgi
Kod | MD034 |
Ad | Endüstriyel Hammadde Fırınları ve Refrakterler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel hammadedlerin işlenmesinde kullanılan fırınların ısıl davranışları ve verimli bir şekilde kullanılabilme olanaklarının belirlenmesi. Refrakter hammaddeler ve bu hammaddelerin özellikleri hakkında detaylı bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Industrial Raw Materials Kilns and Refractories
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet Kaynakları, Bilimsel Makaleler, Seminer, Sempozyum ve Kongre Kitapları, Yüksek Öğrenim Tezleri
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel hammadde fırınları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Endüstriyel hammadde fırınları türlerinin belirlenerek kullanılabilme olanaklarının değerlendirilmesi, |
ÖÇ03 | Refrakter malzemeler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Reflakter malzemelerin özelliklerini tanımlar |
ÖÇ05 | Endüstriyel hammadde tesislerinin çevreye etkisini bilir |
ÖÇ06 | Endüstriyel hammadde fırınlarının çevreye etkisini bilir |
ÖÇ07 | Sanayi hammaddelerini inceleme yöntemlerini bilir |
ÖÇ08 | Sanayi hammaddelerinin zenginleştirilmesinde kullanılabilecek geliştirilmiş zenginleştirme cihazlarını bilir |
ÖÇ09 | Türkiye’deki endüstriyel hammadde rezervlerini bilir |
ÖÇ10 | Endüstriyel hammadde fırınları hakkında veri toplayabilir |
ÖÇ11 | Bir projenin yürütülmesinde kritik unsurların nasıl belirlendiğini geliştirebilir |
ÖÇ12 | Bilim ve hayal gücünü birleştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Endüstriyel hammadde fırınlarının ısıl davranışları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fırınlarda ısı transferi, kapalı hacimlerde yutucu ortamın ışınımla ısı transferine etkileri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fırın geometrisi, sıcaklık fonksiyonları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yanma ve ürün analizi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kalsinasyon teknolojisi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kalsinasyon işlemleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ön kalsinasyon işlemleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
9 | Atık ısıdan yararlanma yöntemleri ve Isıl verimlilik | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Reflakter hammaddeler, üretim proses teknikleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Farklı tip reflakter malzemelerin özellikleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Farklı tip reflakter malzemelerinin minerolojik, fiziksel ve kimyasal özellikleri | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Demir ve demir dışı metalurjide reflakter uygulamaları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Çevresel Etki Risk Değerlendirmesi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş Sağlığı, Güvenliği ve Çevresel Etki Risk Değerlendirmesi | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |