Genel Bilgi
Kod | ISG232 |
Ad | İş Güvenliğinde Acil Durum Planlama ve Kriz Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYTEN ESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Acil durum öncesi, sırası ve sonrasında çevre, operasyon, üretim, mülk ve insan hayatını tehdit eden olay yada kazayı önlemek, zararı azaltmak, hazırlık yapmak, müdahale etmek, iyileştirmek için süren süreçte acil durum planlamasını yaparak, bu planl arı ve programları yürütecek ve destek verecek, acil durumları yönetecek ekip üyesi olarak öğrencilerin acil durum planlarına ve acil durum yönetimine aşina olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Acil Durum Yönetiminin İlkeleri - Kavramlar - Tanımlar ve Standartlar, Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları, Tehlike ve risk analizi, Dahili ve haricci kaynaklar, Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahli yenin Önemi, Acil Durumlarda İletişimin Önemi, Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma - Hazırlık - Müdahale - İyileştirme Safhalarının İncelenmesi, Masabaşı tatbikatlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Acil Durum Planlama (Ders notları)
Notlar
İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik (2013)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Afet ve acil durum yönetimi ilkeleri ile ilgili temel kavram ve terimleri açıklar. |
ÖÇ02 | Tehlike ve risk analizini oluşturarak acil durum ve Afet planlarını oluşturur. |
ÖÇ03 | Afet ve acil durum yönetimi safhalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Müdahalede karşılaşılan problemleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | İletişim ve yardımlaşmanın önemini takdir eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşçi sağlığı ve iş güvenliği temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili mevcut ulusal ve uluslararası mevzuatı açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel koruyucu malzemeler, sağlık ve güvenlik işaretleri ve amaca yönelik kullanımları hakkında detaylı bilgiye sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları, risk analiz yöntemleri, eğitim metotları ve istatistiksel ölçme tekniklerini açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Acil durumlarda uygulanacak ilkyardım tekniklerine ve çalışma hayatında ergonomi kurallarına ait yeterli bilgiye sahip olur | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve iş güvenliğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile standartlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yangın, yangın tespiti ve yangından korunma tekniklerini açıklar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamlarında oluşabilecek sağlık ve güvenlik risklerini ve ortamdaki tehlike kaynaklarını tanımlar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanla ilgili güvenlik eğitimleri için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili temel ölçüm tekniklerini kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında raporlama yapar | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgi teknolojilerini alanda etkin olarak kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlkyardım tekniklerini uygular | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili her türlü gelişmeyi reel ve sanal ortamda takip ederek öğrendiği bilgileri çok yönlü değerlendirir | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel iş sağlığı ve güvenliği kuralları ile alanla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata bağlı kalmak koşuluyla, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili her türlü konuda sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş sağlığı ve güvenliği alanıyla ilgili işçi, işveren ve iş güvenliği uzmanlarıyla etkin ve paylaşımcı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş sağlığı ve güvenliği alanına özgü temel risk analizi tekniklerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgi ve iletişim araçlarını iş sağlığı ve güvenliği alanında etkin olarak kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel gelişimi için ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenecek mesleki eğitimlere katılır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kriz kavramının tarihsel gelişimi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kriz ve kriz yönetimi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kriz süreci ve türleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kriz yönetiminin amacı ve önemi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kriz yönetim aşamaları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğal kaynaklı afet tanımı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğal kaynaklı afet, ikinci bölüm | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Afet ve kriz yönetimi ilişkileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kriz yönetimi ve mali yapı | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk kamu yönetiminde olağanüstü yönetim yetkileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kriz yönetiminde merkez - yerel yönetim ilişkileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kriz yönetimi ve bilgiye erişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kriz yönetimine ilişkin örnek uygulamalar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |