Genel Bilgi
Kod | BPP101 |
Ad | Programlama Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HALİL ÖZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Problem çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilmek için gerekli temel yapıları ve komutları bilme,çözümlerini, bir programlama dilinde ifade edebilme, yeni programlama dillerini daha kısa sürede öğrenebilecek düzeyde bilgi ve deneyim kazanma
Dersin İçeriği
Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları, Programlama ortamının kullanımı ve kod yazılım kuralları, Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler, Diziler, Alt Programlar, Grafik
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Hazırlanmış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli bilgisayar tipleri ve sistemlerine ait donanım yapılarını inceler ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar.Programlama dillerinden en az birini bilir, bir projenin analizini yaparak proje tasarlar, veri tabanları hakkında bilgi sahibidir. İnternet teknolojileri, internet programcılığı hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları (işletim sistemi, algoritma, donanım, sistem analizi) açıklar. Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını (çeşitli paket programlar) açıklar ve uygular. Ofis programlarını ve çeşitli paket programları açıklar ve uygular |
ÖÇ03 | Bilgisayar programcılığı (çeşitli bilgisayar programlama dilleri ve yazılımlar) alanındaki problemleri algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. Bilgisayar sistemlerine en uygun olan işletim sistemini, yazılım dillerini ve yardımcı programları seçer. |
ÖÇ04 | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, komplike olmayan donanım sorunlarını çözer. |
ÖÇ05 | Bilgisayar teknolojilerinde temel olarak oluşturulan ve internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır |
ÖÇ06 | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, CPlus vb.) bilir. Bir projenin sistem analizini yaparak, algoritmasını hazırlar, veri tabanını da kullanarak program kodlamasını yazar. |
ÖÇ07 | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırabilir. Çeşitli projelerde yer alabilir, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir |
ÖÇ08 | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilgisayarda bilgilerin ifade edilmesi, sayı sistemleri | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sabitler ve çeşitleri | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Değişkenler ,değişken tipleri, İfadeler | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Programlamanın Temel bilgileri, Programlamanın safhaları, Algoritma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Uygulamalar, çeşitli algoritma ve akış diyagramı örnekleri | Örnek Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Basic programlama diline giriş, kullanılan komut ve fonsiyon tanımları | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Basic'te kullanılan komut ve fonksiyonlar, mantıksal deyimler | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Çeşitli program örnekleri-1 | Örnek Çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Döngüler ve döngü deyimleri | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Basic'te kullanılan matematiksel fonsiyonlar ve diğer basic komutları | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Çeşitli program örnekleri | Örnek Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Dizi tanımları ve geniş program örnekleri -1 | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dizi tanımları ve geniş program örnekleri | -Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |