Genel Bilgi
Kod | BPP245 |
Ad | C Programlama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HALİL ÖZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme özelliğinin kazandırılması. Temel bileşenleri kullanabilme, bileşenleri görsel açıdan düzenleyebilmenin öğretilmesi. Diğer C tabanlı programlama dillerinde(Cbuilder, C++) gelişmiş projeler tasarlayabilme.
Dersin İçeriği
Yapısal deyimler ve komutlar, Değişkenler , Döngü, dallanma ve dizi yapıları, fonsiyonlar, sınıflar, C++ ve CBuilder uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Hazırlanmış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C++ editörü yardımıyla uygulamalar geliştirir |
ÖÇ02 | C++ editörü yardımıyla Farklı nesneler içeren program hazırlar |
ÖÇ03 | C++ kullanılarak yazılan programlarda çeşitli döngüler ve matematiksel fonksiyonlar kullanabilir. |
ÖÇ04 | C++ editörü yardımıyla Basit ölçekli bir proje hazırlayabilir |
ÖÇ05 | CBuilder programı hakkında bilgi sahibidir. Database ve sorgular içeren projeler hazırlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | C++ da yenilikler ce C'den farkları-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | C++ da yenilikler ce C'den farkları-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | C++ da basit veri giriş çıkışları ve operatörler | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uygulama-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Program denetimi karşılaştırma işlemleri döngüler -1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Program denetimi karşılaştırma işlemleri döngüler -2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | C++ da diziler, matemetiksel fonsiyonlar, döngüler | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | C++ da diziler, matemetiksel fonsiyonlar, hazır fonksiyonlar döngüler | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Genel uygulamalar-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Genel uygulamalar-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | CBuilder, formlar nesneler, database tipleri | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Çeşiltli veri tabanlarına bağlantılı detaylı Proje oluşturmalar, rapor oluşturma ve sorgular | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Çeşiltli veri tabanlarına bağlantılı detaylı Proje oluşturma örnekleri. | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |