Genel Bilgi
Kod | JZ123 |
Ad | Matematik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ayhan ATIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere temel mühendislik derslerini ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı öğretmek.
Dersin İçeriği
Matris, determinant kavramı, fonksiyon kavramı, limit, türev ve diferansiyel denklemler.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
GENEL MATEMATİK 1 Palme Yayıncılık - Akademik Kitaplar Mustafa Balcı
Notlar
Matematiksel Yöntemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matrislerle yapılan aritmetik işlemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Bir matrisin determinantını, tersini hesaplar |
ÖÇ03 | Matrisleri kullanarak, lineer denklem sistemlerini ve çözüm yöntemlerini yapar |
ÖÇ04 | Fonksiyon, limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Süreklilik ve süreksizilik çeşitlerini bilir. |
ÖÇ06 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kurallarıni bilir. |
ÖÇ07 | Teğet denklemi, maksimum minimum, çeşitli mühendislik problemlerini açıklayabilir. |
ÖÇ08 | Diferansiyel kavramını bilir. |
ÖÇ09 | Diferansiyel Kullanarak Yaklaşık Hesap yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matrisler, Eşit Matrisler, Aritmetik İşlemler, Özel Matrisler | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Determinant, Determinatın Özellikleri, Ters Matris | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lineer Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri, Cramer Metodu | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eşelon Matris, Gauss Yok Etme Yöntemi | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fonksiyon kavramı, tanım kümesi, bazı özel fonksiyonlar. | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fonksiyonların bazı özellikleri ve grafikleri. | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tek değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı, tanımı, limit özellikleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sonsuzdaki limitler | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Süreklilik ve süreksizilik çeşitleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kuralları-1 | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kuralları-2 | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teğet denklemi, maksimum minimum, çeşitli mühendislik problemleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diferansiyel | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diferansiyel Kullanarak Yaklaşık Hesap | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |