Genel Bilgi
Kod | BPP252 |
Ad | Veri Tabanı ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Alişan AKTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, tarihçesi, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (SQL Server) SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Veri tabanı ve veri kullanıcıları ile ilgili genel bilgiler Veri tabanı sistemleri kavramları ve mimarileri SQL ve SQL programlama teknikleri İlişkisel cebir, ilişkisel analiz ve varlık-ilişki (ER) modeli Nesne ve nesne-ilişkisel veri tabanları UML ve XML İşlevsel bağımlılıklar ve ilişkisel veri tabanlarının düzgelenmesi İlişkisel veri tabanı tasarım algoritmaları Disk belleği, dosya yapıları, kıyım fonksiyonu ve dosyalar için indeksleme Sorgu işleme ve eniyileme Veri tabanı güvenliği ve veri tabanı geri getirme teknikleri Dağıtık veri tabanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Veritabanı Mantığı - Kerem Köseoğlu Veritabanı Yönetim Sistemleri 2 - Turgut Özseven
Notlar
Anadolu üniversitesi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veritabanı ile ilgili temel kavramları tanımlar/açıklar. |
ÖÇ02 | Veritabanı tasarım süreçlerini (tablolama, normalizasyon, ilişkilendirme v.b.) tanımlar/açıklar. |
ÖÇ03 | Veritabanı Yönetimi için gerekli platformları kurar ve amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ04 | SQL dili ile sorgulama ve veri işlemlerini gerçekleştirebilme. |
ÖÇ05 | Yapısal sorgulama dili (SQL) ile veritabanı üzerinde gerekli sorgulama işlemlerini amacına uygun olarak gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | Veritabanı yönetim (yedekleme, güvenlik v.b.) süreçlerini tanımlar/açıklar |
ÖÇ07 | Veri tabanlarındaki yeni gelişme ve eğilimleri anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı Sistemlerine Giriş | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Normalizasyon, Varlık-İlişki Veri Modellemesi, ER Diyagramları ve Örnek Uygulama | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yapısal sorgulama diline Giriş | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Veri tipleri, alan özellikleri, | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | SQL Yapısal Sorgulama Dili, SELECT seçme sorgusu | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | SELECT seçme sorgusu ve join | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | UNION ve JOIN işlemleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı ve Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Uygulama | Repetition | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | CREATE TABLE, INSERT INTO, UPDATE sorguları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | DELETE, DROP sorguları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yapısal sorgulama dili ile alanlar arasında hesaplama yapma, | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yapısal sorgulama dili ile alanlar arasında hesaplama yapma, seçme, güncelleme, silme, ekleme, çapraz sorgular. | Developing application programs in the Computer Lab | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Fonksiyonlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Trigger Nesnesi ve uygulamaları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
AKTS | 5 AKTS |