DÇMS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DÇMS801
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FUAT BUDAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BÜLENT SARI (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GALİP SEÇKİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BELGİN BAYAT (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHZAT BALCI (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans tezin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Güncel makaleler, bildiriler, tezler

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışacağı konu ile ilgili problemi tanımlar.
ÖÇ02 Çalışacağı konu ile araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Çalışacağı konu ile ilgili makalei, bildiri, tez araştırması yapar
ÖÇ04 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seminer konusu belirleme İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seminer konusu belirleme-2 İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama-2 İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatürün okunması İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara rapor Dönem başından itibaren temin edilen kaynaklardan çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer ön raporunun teslimi İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
10 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama-2 İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama-3 İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Seminer sunum hazırlama İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Seminer sunum hazırlama-2 İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
15 Seminer sunumu İnternet araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Seminer değerlendirme Dönem başından itibaren temin edilen kaynaklardan çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Seminer geri bildirim Dönem başından itibaren temin edilen kaynaklardan çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 09:44