Genel Bilgi
Kod | DÇM802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel belgeler
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazımına ilişkin kural ve ilkeleri uygulayabilir |
ÖÇ02 | Tez yazımıyla ilgili etik kurallara uyar. |
ÖÇ03 | Tezin planlanması ve yapısı ile ilgili detayları belirler. |
ÖÇ04 | Tez ile ilgili makaleleri ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanma becerisi |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin incelenmesi | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sözlü Sunum ve anlatım | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Değerlendirme | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Deneysel uygulama | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sayısal analizler | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Literatür takibi | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makale inceleme | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Makalelerin tartışılması | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sözlü sunum ve tartışma-2 | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tartışma ve sentezleme | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tartışma ve sentezleme-2 | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |