Genel Bilgi
Kod | ÇM510 |
Ad | Tropik İklimlerde Çevre Mühendisliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora seviyesindeki öğrencilere tropik iklimlerde çevre kirliliği ve insan sağlığı ( su temini ve arıtımı, atıksu uzaklaştırma sistemleri ve arıtımı, katı atık yönetşimi, geri kazanım ve bulaşıcı jhastalık kontrolü) hakkında bilgi birikimi sağlamak
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği ve insan sağlığı, su kimyası, kalitesi ve standartları, gelişmekte olan ülkelerde su temini, gelişmekte olan ülkelerde evsel ve endüstriyel atıksu arıtma sistemleri, katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi, atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Wastewater Engineering: Treatment,Disposal,Reuse, Eds. Metcalf & Eddy, McGraw-Hill Int. Edit.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirliliği ve insan sağlığı ve su kimyası, kalitesi ve standartları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Gelişmekte olan ülkelerde su temini hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Gelişmekte olan ülkelerde evsel ve endüstriyel atıksu arıtma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi ve atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirliliği ve insan sağlığı, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre kirliliği ve insan sağlığı (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Su kimyası, | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su kalitesi ve standartları, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gelişmekte olan ülkelerde su temini, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gelişmekte olan ülkelerde su temini (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gelişmekte olan ülkelerde evsel atıksu arıtma sistemleri, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Gelişmekte olan ülkelerde evsel atıksu arıtma sistemleri (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gelişmekte olan ülkelerde endüstriyel atıksu arıtma sistemleri, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gelişmekte olan ülkelerde endüstriyel atıksu arıtma sistemleri (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi (konu devamı), | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri, | Konu hakkında araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri (konu devamı). | Konu hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |