Genel Bilgi
Kod | ÇM0028 |
Ad | Çevre Politikaları: Analiz ve Değerlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FUAT BUDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin birincil amacı, her öğrencinin çevre politikası oluşturma, analiz ve değerleme konusunda kişisel bir anlayış oluşturmasına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Çevre politikası oluşturma teorileri, politika oluşturma süreci modelleri, Çevresel politika araçları: komuta-kontrol yöntemleri, ekonomik araçlar ve bilgiye dayalı mekanizmalar, Çevre politikalarının değerlendirilmesi, politika etkinliğinin belirlenmesi için çerçeve yaklaşım, Çok düzeyli çevre politikası oluşturma modelleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre Politikalarının Değerlendirmesi El Kitabı, Crabbé and Pieter Leroy.
Notlar
Çevre Politikası Değerlendirmesi: Kavramlar ve Uygulama, Per Mickwitz.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Politika oluşturma sürecinin siyasi boyutlarını anlama |
ÖÇ02 | Çevre politikalarını etkili bir şekilde analiz edebilme ve savunabilme |
ÖÇ03 | Çevresel sorunları anlamak, çözümler önermek ve çevre politikalarının etkinliğini ve eşitliğini değerlendirmek için birçok disiplinin araçlarını ve bilgi alanlarını sentezliyerek kullanmayı öğrenmek |
ÖÇ04 | Çevre politikaları ve sorunlarının altında yatan sosyal, ekonomik ve politik koşullar hakkında eleştirel düşünmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Politika oluşturma süreci | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevresel planlama ve politika oluşturma teorisi | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çevresel Analiz: çevresel karar Vermede bilim, politika ve siyaset | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çevresel etki değerlendirmesi | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fayda masraf analizi | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çevresel risk değerlendirmesi | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ekosistem servisleri analizi | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Seneryo planlama | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Seneryo planlama-devam | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çok ölçütlü analiz | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Halk katılımı | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Çevresel ve doğal kaynak değerleme | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri-devam | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Piyasaya temelli çevresel değerleme yöntemleri örnekleri | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Konunun verilen kaynaklardan okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |