Genel Bilgi
Kod | ÇM0025 |
Ad | Biyolojik Reaksiyon Kinetiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyolojik reaksiyonların matematik davranışlarını öğretmek amacıyla kinetik denklemlerini açıklamak.
Dersin İçeriği
Reaksiyon hızı, reaksiyon hız teorileri, biyolojik reaksiyonların hızı üzerine etki eden faktörler, biyolojik reaksiyonlar için kinetik parametrelerin hesaplanması (reaksiyon hız sabitleri ve yarı-ömür süreleri), biyolojik reaksiyon hızları üzerine sıcaklığın etkisi (aktivasyon enerjisi). Biyolojik tepkimelerin kinetiği. Hücre kültürlerinde biyokütle üretiminin, besin kulanımının ve ürün oluşumunun kinetiği. Mikrobiyolojik ölümün ve enzim inaktivasyonunun kinetiği
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik reaksiyonların matematiksel ifadeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Biyolojik reaksiyonlar ile ilgili kinetik ifadelerin birbirleri ile ilişkilerini anlamlandırır. |
ÖÇ03 | Biyolojik reaksiyon modellerinin kullanılması hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ04 | Biyolojik reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Reaksiyon hızı | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Reaksiyon hız teorileri | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Biyolojik reaksiyonların hızı üzerine etki eden faktörler | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Biyolojik reaksiyonların hızı üzerine etki eden faktörler-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Biyolojik reaksiyonlar için kinetik parametrelerin hesaplanması | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Biyolojik reaksiyonlar için kinetik parametrelerin hesaplanması-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Biyolojik reaksiyonlar için kinetik parametrelerin hesaplanması-3 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Arasınav | Ders notlarından ilgili konunulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Biyolojik reaksiyon hızları üzerine sıcaklığın etkisi | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | Biyolojik tepkimelerin kinetiği | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Biyolojik tepkimelerin kinetiği-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Biyolojik tepkimelerin kinetiği-3 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Hücre kültürlerinde biyokütle üretiminin, besin kulanımının ve ürün oluşumunun kinetiği | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Hücre kültürlerinde biyokütle üretiminin, besin kulanımının ve ürün oluşumunun kinetiği-2 | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Mikrobiyolojik ölümün ve enzim inaktivasyonunun kinetiği | Ders notlarından ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders notlarından ilgili konunulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notlarından ilgili konunulara çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |