ÇM012 Çevre Mühendisliğinde Ayırma Prosesleri ve Kütle Transferi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM012
Ad Çevre Mühendisliğinde Ayırma Prosesleri ve Kütle Transferi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT SARI


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre mühendisliğinde uygulanan ayırma proseslerinin teori ve pratiğinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Su arıtımında kullanılan ayırma proseslerine giriş, ayırma mekanizmaları, ayırma için gerekli enerji, sıvı-katı ve gaz sıvı ayırma işlemleri, kütle transferine giriş, kütle akı kavramı, Fick' in 1. kanunu, Stokes-Einstein eşitliği ve Brownian hareketi,difüzyon katsayılarının hesaplanması, ara yüzeyler için kütle transfer modelleri, ara yüzeyde kütle transferi için korelasyon, gaz-sıvı ara yüzeyinde kütle transferi için iki film teorisi, difüzyon türleri ve kütle transfer katsayıları arasındaki ilişki.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İleri Fizikokimyasal Arıtma Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya Flotasyon Teknolojisi Fizikokimyasal Arıtma Prosesleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ayırma prosesleri terminolojisinin öğrenilmesi
ÖÇ02 ayırma prosesleri teorisinin öğrenilmesi
ÖÇ03 koagülasyon ve çökeltme teorisi ve tasarımı
ÖÇ04 filtrasyon teorisi ve tasarımı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ayırma prosesleri terminolojisi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 ayırma mekanizmaları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 katı sıvı ayırma okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 gaz sıvı ayırma okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Fick 1. kanunu okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Stokes-Einstein eşitlikleri ve Brownian hareketi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 nonelektrolitler için sıvı faz difüzyon katsayıları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 elektrolitler için sıvı faz difüzyon katsayıları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 ara yüzeylerde kütle transferi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 ara yüzeylerde kütle transferi için modeller okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 ara yüzeylerde kütle transferi için korelasyon okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 kütle transferi için iki film teorisi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 problemler ve tartışma okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
15 problemler ve tartışma - devam okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - devam Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama - devam Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37