Genel Bilgi
Kod | ÇM0022 |
Ad | İklim Değişikliği ve Çevresel Risk Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliğine bağlı olarak ortaya çıkan çevresel tehlike ve riskleri anlayarak gerekli risk değerlendirmelerini yapabilmek.
Dersin İçeriği
klim değişikliğinin tanımı ve nedenleri, İklim değişikliğinin Dünyada ortaya çıkan farklı felaket örnekleri, iklim değişikliğinin su kaynakları, ekosistem, enerji, toplum, tarım, ormanlar, taşıma, sağlık gibi farklı alanlar üzerlerine olan etkilerinin incelenmesi, iklim değişikliğine bağlı olarak ortaya çıkan tehlikeler ve bu tehlikelerin doğurduğu risklerin analizlerin yapılması, buna göre kritik altyapı ve konuların belirlenmesi ile beraber etkilerin azaltılması için neler yapılması gerektiğinin ortaya konulması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
IPCC Sixth Assessment Report Impacts, Adaptation and Vulnerability UNEP 2022
Notlar
Dünya Afet Raporu 2020 Türk Kızılay Derneği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliği hakkında temel bilgileri öğrenir |
ÖÇ02 | İklim değişikliğinin ortaya çıkardığı yaygın çevresel tehlikeleri öğrenir |
ÖÇ03 | Belirlenen çevresel tehlikelere yönelik risk değerlendirmesini nasıl yapacağını öğrenir |
ÖÇ04 | Elde sonuçlarla toplum ve ekosistemlerin kırılganlığını azaltmada nasıl kullanacağını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişikliği temel | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Çevre ve İklim değişiliği arasındaki bağlantılar | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Tehlike ve risk tanımlaması | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | İklimsel tehlikelerin belirlenmesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İklim Değişikliğinin İnsan Sağlığı Üzerine Olan Etkileri | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Sıcak hava dalgaları | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Orman yangınları | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Aşırı hava olayları | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | İklim değişikliği ve kuraklık | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | İklim ve hava kalitesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Kritik alt yapılar ve iklim değişikliği | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İklime bağlı afetler | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Tehlike ve risklerin değerlendirilmesi | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | İklimsel felaketlere bağlı kırılganlığın azaltılması | İlgili konu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |