Genel Bilgi
Kod | YLÇMT701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FUAT BUDAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BÜLENT SARI (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GALİP SEÇKİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BELGİN BAYAT (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BEHZAT BALCI (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. ESRA DENİZ GÜNER (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Notlar
İnterner ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar. |
ÖÇ02 | Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir. |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sözlü Sunum ve anlatım | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Değerlendirme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Deneysel uygulama | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynakların Okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sayısal analizler | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Literatür takibi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Makale inceleme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Makalelerin tartışılması | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sözlü sunum ve tartışma-2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tartışma ve sentezleme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tartışma ve sentezleme-2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların Okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların Okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 200 | 200 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 595 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,80 | ||
AKTS | 24 AKTS |