Genel Bilgi
Kod | ÇM538 |
Ad | Biyoremediasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere çevre mühendisliği araştırma ve inceleme alanındaki biyoremediasyon konularında lisans düzeyinde bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Biyodegradasyon ve biyoremediasyon, Biyoremediasyon işlemlerinde mikrobiyal topluluk dinamiği, Kirleticilerin anaerobik biyobozunması, Polisiklik aromatik hidrokarbonların biyoremediasyonu, halojenatlı organik bileşiklerin biyoremediasyonu, ksenobiyotiklerin ve rekalsitrantların biyolojik bozunması, biyolojik kirliliklerin biyolojik özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İnternet ve makeleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarını öğrenmek. |
ÖÇ02 | Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğasını anlamak. |
ÖÇ03 | Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörleri öğrenmek. |
ÖÇ04 | Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelini öğrenmek. |
ÖÇ05 | Organik maddelerden halojen giderme mekanizmalarını öğrenmek |
ÖÇ06 | Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonunu öğrenmek. |
ÖÇ07 | Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örneklerin anlaşılması. |
ÖÇ08 | Kemolitotrofik bazı reaksiyonların anlaşılması. |
ÖÇ09 | Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonunu öğrenmek. |
ÖÇ10 | Anoksik amonyak oksidasyonunun (anammoks) anlaşılması. |
ÖÇ11 | Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonlarının anlaşılması. |
ÖÇ12 | Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farklarının anlaşılması. |
ÖÇ13 | metanojenez ve metanojenezde etkili faktörlerin öğrenilmesi |
ÖÇ14 | Biyolojik parçalanma kinetiğinin öğrenilmesi |
ÖÇ15 | Biyoremediasyon konularında yapılmış çalışmaları gözden geçirmek ve sonuçlarını tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarının açıklanması | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğası | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelleri | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Organik maddelerden halojen giderme mekanizmaları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonu | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örnekler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonu | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Anoksik amonyak oksidasyonu (anammoks) | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farkları | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Metanojenez ve metanojenezde etkili faktörler | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Biyolojik parçalanma kinetiği | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyoremediasyon konularında yapılmış araştırmalar. | Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |