ÇM518 İleri Çevre Kimyası II

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM518
Ad İleri Çevre Kimyası II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere kolloidal sistemler, asit-baz dengeleri, hidroliz reaksiyonları, kimyasal denge prensipleri ve ileri arıtma süreçleri hakkında ileri düzey bilgi kazandırmak ve bu süreçleri çevre mühendisliği uygulamalarında kullanma yetkinliği sağlamak.

Dersin İçeriği

Kolloidal sistemlerin temel özellikleri ve çevre mühendisliğindeki önemi, asit-baz dengeleri ve tampon çözeltiler, hidroliz mekanizmaları ve su kimyasında rolü, kimyasal denge ve termodinamik ilişkileri, ileri oksidasyon prosesleri, membran teknolojileri ve ileri arıtma yöntemleri, kompleks oluşumu ve çökelme mekanizmaları

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin temel çevre kimyası, kimyasal denge ve su kimyası konularında bilgi sahibi olması beklenmektedir.

Kaynaklar

ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ve BİLİMİ için KİMYA / Chemistry for Environmental Engineering and Science. Editör İsmail Toröz Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Environmental Chemistry Stanley E Manahan 2022 by CRC Press


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kolloidal sistemlerin çevresel süreçlerdeki rolünü ve davranışlarını analiz eder.
ÖÇ02 Asit-baz dengelerini ve tampon çözeltileri kimyasal reaksiyonlar bağlamında değerlendirir.
ÖÇ03 Hidroliz mekanizmalarını açıklar ve su kimyası üzerindeki etkilerini analiz eder.
ÖÇ04 Kimyasal denge prensiplerini ileri düzeyde yorumlar ve çevresel problemlere uygular.
ÖÇ05 İleri arıtma proseslerini ve membran teknolojilerini değerlendirerek uygun arıtma yöntemlerini belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Analitik kimyadan bazı hatırlatmalar İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Su ve suyun önemi, fiziksel ve kimyasal özellikleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 çözeltiler ve çözücüler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çözelti konsantrasyonları İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Asitler bazlar. Hidroliz ve tuzlar İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tampon çözeltiler ve çevre mühendsiliği uygulamaları İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Karmaşık asit baz ve denge hesaplamalarına örnekler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kolloid kimyası, Kolloidal sistemler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kolloidal parçaçıkların özellikleri, bunların içme sularında ve atıksulardaki davranışları, zeta potansiyeli kavramı. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bazı önemli biyokimyasal prensiplerin çevre mühendisliği uygulamaları İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Biyolojik arıtma sistemlerinde söz konusu olan biyokimyasal mekanizmalar İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kantitatif kimyanın temelleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kantitatif kimya çevresel uygulamarına örnekler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çevre mühendsiliğinde kullanılan çeşitli hesaplama yöntemleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 11:24