Genel Bilgi
Kod | ÇM515 |
Ad | Yeraltısuyu Kirliliği ve Kontrolu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yeraltı suyu hidrolojisi, özellikleri ve davranışları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Yeraltı suyunun hidrolojik özellikleri.Kirlilik kaynaklarıYeraltı suyu örnekleme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeraltı suyunun hidrolojik özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kirlilik kaynaklarıyla ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Yeraltı suyu örnekleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Yeraltı suyu analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alan hidrojeolojisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hidrojeolojinin jeolojisi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akifer özellikleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sığ yeraltı yüzeyinin temel jeofiziği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yeraltı suyu akışı | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yeraltı Suyu / Yüzey - Su Etkileşimi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Su kimyası örneklemesi ve sonuçları | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Sondaj ve Kuyu Tamamlama | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Pompalama Testleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akifer Hidroliği | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Slug Testi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vadose Bölgesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İzleyici Testi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek Modeller | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |