ÇM515 Yeraltısuyu Kirliliği ve Kontrolu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM515
Ad Yeraltısuyu Kirliliği ve Kontrolu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı yeraltı suyu hidrolojisi, özellikleri ve davranışları hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Yeraltı suyunun hidrolojik özellikleri.Kirlilik kaynaklarıYeraltı suyu örnekleme yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeraltı suyunun hidrolojik özelliklerini tanımlar
ÖÇ02 Kirlilik kaynaklarıyla ilgili bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Yeraltı suyu örnekleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Yeraltı suyu analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alan hidrojeolojisi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hidrojeolojinin jeolojisi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Akifer özellikleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sığ yeraltı yüzeyinin temel jeofiziği Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yeraltı suyu akışı Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yeraltı Suyu / Yüzey - Su Etkileşimi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Su kimyası örneklemesi ve sonuçları Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Sondaj ve Kuyu Tamamlama Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Pompalama Testleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Akifer Hidroliği Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Slug Testi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Vadose Bölgesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İzleyici Testi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Örnek Modeller Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 05:22