ÇM504 Su Kalitesi Kontrolu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM504
Ad Su Kalitesi Kontrolu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEHZAT BALCI


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, su kalitesi kontrolü üzerine kapsamlı geniş bir bakış açısı kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği

Su kalitesi ve kontrolüne giriş, suyun özellikleri, suların kalite parametreleri, su kalite ve deşarj standartları, atıksu deşarjının alıcı ortam üzerindeki etkileri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notu

Notlar

sunum


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 öğrenci kalite kavramını öğrenir.
ÖÇ02 su kalitesi ile ilgili genel bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 su kirliliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 su kalite standartları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 su kalite parametreleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 su kalite kontrolü hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 su, kalite ve su kalitesi literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 su kirliliği ve kirleticiler literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 su kalite standartları ve deşarj standartları literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 göl ve akarsu kirlenmesi literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 azot parametresi literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 fosfor parametresi literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 BOİ parametresi literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav soru hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Çözünmüş oksijen literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ağır metaller literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 pestisitler literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 dezenfeksiyon yan ürünleri literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 bakteriyal kirlilik literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 algal toxinler literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 mikroplastikler literatür tarama ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sunum ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sunum ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38