Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | ÇM0026 |
| Ad | Radyoaktif Atık Yönetimi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
radyoaktif atıklar ve yönetimi üzerine bilgi sağlamak
Dersin İçeriği
radyoaktif atıklar ve yönetimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
internet kaynağı
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | radyoaktif atık genel bilgi sahibi olur |
| ÖÇ02 | radyoaktif atık oluşumu hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ03 | radyoaktif atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ04 | nükleer enerji tesisleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Radyoaktivite | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Radyoaktivite2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Radyoaktivite3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Radyoaktif Atık | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Radyoaktif Atık3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Radyoaktif Atıklar4 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Radyoaktif Atıklar2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Arasınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Radyoaktif Atık Yönetimi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Radyoaktif Atık Yönetimi2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Radyoaktif Atık Yönetimi3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Radyoaktif Atık Yönetimi4 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Nükleer santraller | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | nükleer santraller2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | nükleer santraller3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Final Sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||