Genel Bilgi
Kod | ÇM0026 |
Ad | Radyoaktif Atık Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Emine Su TURAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
radyoaktif atıklar ve yönetimi üzerine bilgi sağlamak
Dersin İçeriği
radyoaktif atıklar ve yönetimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
internet kaynağı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | radyoaktif atık genel bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | radyoaktif atık oluşumu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | radyoaktif atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | nükleer enerji tesisleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Radyoaktivite | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Radyoaktivite2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Radyoaktivite3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Radyoaktif Atık | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Radyoaktif Atık3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Radyoaktif Atıklar4 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Radyoaktif Atıklar2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Radyoaktif Atık Yönetimi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Radyoaktif Atık Yönetimi2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Radyoaktif Atık Yönetimi3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Radyoaktif Atık Yönetimi4 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nükleer santraller | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | nükleer santraller2 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | nükleer santraller3 | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |