Genel Bilgi
Kod | ÇM0024 |
Ad | Atıksu Arıtma Tesisleri Enerji Verimliliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHZAT BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, arıtma tesislerinde enerji tüketimini optimize etme, enerji verimliliğini artırma yöntemlerini anlama ve sürdürülebilir işletme stratejileri geliştirme yetkinliği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Atıksu ve içme suyu arıtma tesislerinde enerji tüketimi, enerji verimliliği prensipleri, enerji geri kazanım yöntemleri, proses optimizasyonu, yenilenebilir enerji kullanımı, pompa ve havalandırma sistemlerinde enerji yönetimi, karbon ayak izi azaltma stratejileri ve ekonomik değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin çevre mühendisliğinin temel kavramlarına hakim olması beklenmektedir.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arıtma tesislerinde enerji tüketim kaynaklarını analiz eder |
ÖÇ02 | Enerji verimliliğini artırmak için kullanılan teknikleri ve optimizasyon yöntemlerini uygular. |
ÖÇ03 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının arıtma tesislerinde kullanımını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Pompa, havalandırma ve çamur işleme sistemlerinde enerji yönetimini planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | arıtma tesisleri elektrik kullanımı | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | atıksu arıtma tesislerinde enerji tasarrufu | sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | enerji dengesi | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyogaz | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyogaz2 | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | biyogaz3 | dersnotu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | çamur disintegrasyonu | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | organik atıklar ve arıtma çamurları | deers notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atıksu arıtma ilşletme | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atıksu arıtma işletme2 | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | enerji verimli sistemler | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | enerji verimli sistemler2 | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | enerji verimli sistemler3 | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiyede atıksu arıtımı vev enerji | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | final sınav | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınav | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |