ÇM0023 Mikrobiyal Ekoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0023
Ad Mikrobiyal Ekoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste yüksek lisans öğrencilerine mikrobiyal ekolojinin çevre mühendisliğine katkı sağlayacak özel bilgileri aktarmak ve çalışma konuları için öğrencilerin bakış açılarını genişletmek.

Dersin İçeriği

Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe, Çevre ve ekosistemler, fonksiyonel rolleri, Hava mikrobiyolojisi, Su mikrobiyolojisi, Su mikrobiyolojisi, Toprak mikrobiyolojisi, Karbon devri, Azot devri, Sülfür devri, azot fosfor, demir ve diğer minerallerin devri, Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları ve ekolojik prensipler, Bitkilerle interaksiyonlar, Mikroorganizma-hayvan ilişkisi, Ekstrem çevreler, İnsan mikrobiyal ekolojisi, Moleküler mikrobiyal kommunite analizleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe konusunda verilen bilgilerle derse yeterli derecede motivasyon sağlanır.
ÖÇ02 Öğrenci çevre ve ekosistemler ve fonksiyonel rollerini anlatabilir.
ÖÇ03 Hava mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir.
ÖÇ04 Su mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir.
ÖÇ05 Toprak mikrobiyolojisi konusunda aldığı bilgileri aktarabilir, bilgilendirme yapabilir.
ÖÇ06 Karbon devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir.
ÖÇ07 Azot devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir.
ÖÇ08 Kükürt devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir.
ÖÇ09 Fosfor, demir ve diğer minerallerin devrini mikrobiyal ekolojik yönden açıklayabilir ve çevre mühendisliği açısından değerlendirmeleri yapabilir.
ÖÇ10 Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları ve bu konudaki ekolojik prensipleri çevre mühendisliği bağlamında değerlendirmeyi öğrenir.
ÖÇ11 Bitkilerle interaksiyonlar konusunda geniş bilgi potansiyeline sahip olur.
ÖÇ12 Mikroorganizma-hayvan ilişkilerini öğrenir, anlatabilir, yorumlayabilir ve aktarabilir.
ÖÇ13 Ekstrem çevreler, habitatlar, ekosistemler ve bunların çevre mühendisliği açısından değerlendirmelerini yapabilir.
ÖÇ14 İnsan mikrobiyal ekolojisi, moleküler mikrobiyal kommunite analizleri konusunda yeterli bilgiye sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrobiyal ekolojiye giriş ve tarihçe İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 çevre ve ekosistemler ve fonksiyonel rolleri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hava Mikrobiyolojisi İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Su Mikrobiyolojisi İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toprak Mikrobiyolojisi İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Karbon devri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Azot devri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Tüm üniteleri çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kükürt devri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Fosfor, demir ve diğer minerallerin devri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mikroorganizma-mikroorganizma interaksiyonları İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Bitkilerle interaksiyonlar İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Mikroorganizma-hayvan ilişkileri İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Ekstrem çevreler, habitatlar, ekosistemler İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 İnsan mikrobiyal ekolojisi İlgili üniteyi çalışmak, araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm üniteleri çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm üniteleri çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38