ÇM0019 Arıtma Tesislerinin İşletilmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0019
Ad Arıtma Tesislerinin İşletilmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEHZAT BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BEHZAT BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, arıtma tesislerinin işletme prensiplerini, karşılaşılabilecek teknik ve operasyonel problemleri analiz etme ve çözme yetkinliği kazandırmak.

Dersin İçeriği

Arıtma tesislerinin yönetimi ve işletme süreçleri, tesis performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi, arıza tespiti ve giderme yöntemleri, enerji verimliliği, proses optimizasyonu, çevresel etkilerin yönetimi ve yasal düzenlemeler

Dersin Ön Koşulu

çevre mühendisliği teme terimlerine hakim olmak

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arıtma tesislerinin temel işletme prensiplerini açıklar.
ÖÇ02 Su ve atık su arıtma proseslerini analiz eder ve optimize eder.
ÖÇ03 Arıtma tesislerinde kullanılan ekipmanların çalışma prensiplerini açıklar ve bakım gereksinimlerini belirler.
ÖÇ04 Çevre mevzuatı ve arıtma tesislerinin uyum süreçlerini değerlendirir.
ÖÇ05 Arıtma tesislerindeki işletme sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 atıksu arıtma tesisleri sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 arıtma tesisleri sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 atıksu arıtma tesisleri problemler sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 aktif çamur çamur şişmesi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 arıtma tesisi problemler sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 atıksu arıtma tesisi köpük oluşumu sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 çamur yönetimi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 ARA sınav ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 köpük problem çözüm sunumn Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 havalandırma prensipleri sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 arıtma tesisi problem çözümü sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 problem çözümü sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 genel konuların tekrar sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 genel soru çözümü sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 atıksu genel tekar sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınav ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final SINAV ÖDEV Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 09:08