Genel Bilgi
Kod | ÇM014 |
Ad | Su Kalitesi Yönetimi Stratejileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Su kalitesi ve kullanımının sürdürülebirliğinin sağlanması
Dersin İçeriği
Su arıtımının amaçları, su kalitesi için düzenleyici prosesler, su kalitesi standartları ve düzenlemeleri, su arıtma için sistem geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Çevre Mühendisliği El Kitabı Su ve Atıksu Mühendisliği Tasarım İlkeleri ve Uygulaması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | içme, kullanma, yüzeysel su ve yeraltı su kaliteleri |
ÖÇ02 | su kalite standartları hakkında bilgi edinme |
ÖÇ03 | su kalitesi iyileştirme çalışmaları |
ÖÇ04 | Su kıtlığı ve güncel problemler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | su arıtımının hedefleri | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Su kalitesi için düzenlemeler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Standartlar ve kriter geliştirme | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tarihi gelişim | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ülke standartları ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Uluslar arası standartlar ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | gelecek standartlar ve düzenlemeler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Su arıtımında kullanılan metotlar | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Metotların sınıflandırılması | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Temel işlemler ve uygulamaları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | su arıtma sistemindeki gelişmeler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | pilot tesis çalışmaları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | problemler | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | problemler - devamı | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |