TBB579 Bitki Gelişim Modelleri ve Üretim İçin Öneriler

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB579
Ad Bitki Gelişim Modelleri ve Üretim İçin Öneriler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. ALKHAN SARIYEV
Dersin Öğretim Elemanı Prof. ALKHAN SARIYEV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilere temel toprak, bitki ve meteoroloji verilerin elde edilmesi ve simulasyon modellerine giriş yapılmasını ve üretim için öneriler elde etmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bitki gelişim modellerinin sınıflandırılması. Model için gereken parametrelerin ayarlanması. İklim koşulları farklı olan bölgeler için modelin adapte olması. Bitkinin fazlar arası gelişiminin modellenmesi. Efektif sıcaklık miktarı anlayışı. Bitkide biyomas, yaprak alan indeksi ve bitki boyunun matematiksel modellenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Matematiksel Modelleme: Model Çözümü Yaklaşımları

Notlar

ilgili diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak-Bitki- Atmosfer sisteminde etkili ve limitleyici parametreleri belirler
ÖÇ02 Toprakların Fiziksel verimlilik parametrelerini saptar
ÖÇ03 Toprak su içeriğinin verimlilik üzerine etkilerini araştırır
ÖÇ04 Çeşitli bitkilerin aynı ortamda verimlilik analizini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modellerin strüktürüne göre sınıflandırılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Modellerin parametreler arası etki durumlarını blok-şemalrla anlatımı Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Model için temel toprak fiziksel, kimyasal ve biyolojik toprak parametrelerinin belirlenmesi Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Modele veri girişinin yapılması için program üzerinde dilag sisteminin anlatılması ve örnek verilerin girilmesi Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Meteoroloji verilerin hazırlanması ve modelin yapısına göre verilerin girişlerinin yapılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Toprak verilerini hazırlanması ve modelin yapısına göre verilerin girişlerinin yapılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bitki morfolojik ve fiziolojik verilerinin ve uygulanan amenajman verilerinin modele girilmesi Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Modelin veri girişleri, adaptasyon ve verifikasyon çalışmlaraı ve blok blok ön simulasyonlar Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Modellin parametrelerine göre hassasiyetlerinin belirlenmesi Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yıllara, amenajmanlara ve bitki çeşitlerine göre simülasyon tekniklerinin uygulanması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Toprak dinamik süreçlerinin (toprak neminin ve sıcaklığının) izlenilmesi ve deneysel verilerle karşılaştırılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Bitkilerin vejetasyon süreçlerinin simulasyonu ve deneysel verileri ile karşıştırılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Dinamik toprak ve bitki verileri ile simulasyon sonuçlarının karşılaştırılması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Verimlilik için simulasyonların yapılması ve önerilerde bulunulması Genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:13