DTBBT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTBBT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SELİM EKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. ALKHAN SARIYEV (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL ÇELİK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA BÜLENT TORUN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
(I Grubu) ()
Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezinin amacı, öğrencilerin Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kitaplar, bilimsel makaleler

Notlar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İleri düzeyde proje hazırlama yetisine sahip olur
ÖÇ02 Hazırladığı projeyi sonlandırarak, elde ettiği sonuçlarını bilimsel olarak değerlendirir
ÖÇ03 Elde ettiği sonuçlarını ulusal/uluslararası dergilerde yazılı ve/veya bilimsel toplantılarda sözlü ve/veya poster olarak sunar
ÖÇ04 Disiplinlerarsı çalışmaların önemini kavrar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme I Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
2 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme II Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme III Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme IV Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme V Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme VI Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme VII Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme VIII Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme IX Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme X Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme XI Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme XII Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme XIII Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme XIV Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 7 98
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:13