Genel Bilgi
Kod | FK0061 |
Ad | Manyetokalorik Malzemelerin Sentezi ve Karakterizasyonu I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı malzemelerin manyetik ve manyetokalorik özelliklerinin öğretilmesi, manyetik özellik gösteren malzemelerin üretim yöntemlerinin anlatılması, Sol-jel yönteminin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Malzemelerin Manyetik Özellikleri, Ferromanyetik Malzemeler, Perovskit Malzemelerin Özellikleri, Manganitler, Manyetokalorik Etki Nedir?, Manyetik Soğutma Sistemleri, Perovskit Malzemelerin Üretimi, Sol-jel Yöntemi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Manyetik Malzemeler, Cullity
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzemelerin gösterdikleri farklı manyetik özellikleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Manyetokalorik etkiyi tanımlar. |
ÖÇ03 | Perovskit malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Manganit malzemeler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Çiftli değiş-tokuş mekanizmasını tanımlar. |
ÖÇ06 | Jahn-Teller etkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Manyetik malzemelerin üretim teknikleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Sol-jel yöntemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Katıhal-reaksiyon yöntemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Manyetik malzemelerin üretimi için gerekli hesaplamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin Manyetik Özellikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ferromanyetik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Manyetokalorik Etki Nedir? | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Manyetokalorik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Manyetik Soğutma Sistemleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Perovskit Malzemelerin Özellikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Perovskit Malzemelerin Özellikleri-2 | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Manganit Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Manyetik Malzemelerin Üretim Teknikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sol-jel Yöntemi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Katıhal-reaksiyon Yöntemi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Malzeme Sentezi: Hesaplamalar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Malzeme Sentezi : İşlem Adımları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Malzeme Üretiminde Isıl İşlem Süreçleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |