Genel Bilgi
Kod | FK0068 |
Ad | Termolüminesansta Sayısal ve Pratik Uygulamalar-ll |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SİBEL AKÇA ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, termolüminesans kavramını öğretmek ve mekanizmasının teorik ve pratik uygulamalarla anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kompleks TL Eğrisinin Kinetik Analizi, Termal Silme Tekniği, Fraksiyonel Eğri Tekniği, Tm-Tstop Analizi, Bilgisayarla Eğri Ayrıştırma Metodu, Sürekli Tuzakların Analizi, TL Mekanizması için Diğer Ölçüm Türleri, Metodların Deneysel Uygulaması-I, Metodların Deneysel Uygulaması-II, Metodların Deneysel Uygulaması-III.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Vasilis Pagonis, George Kitis, Claudio Furetta, Numerical and Practical Exercises in Thermoluminescence, Springer, 2006. Yoram Kirsh, Kinetic Analysis of Thermoluminescence, Theoretical and Practical Aspects, Phys. stat. sol. (a) 129, 15 (1992) S. W. S. McKeever, Thermoluminescence of Solids, Cambridge University Press, 1985. Reuven Chen, Stephen W S Mckeever, Theory Of Thermoluminescence And Related Phenomena, World Scientific, 1997.
Notlar
Ders notları, Ders sunumları, İlgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kompleks TL Eğrisinin Kinetik Analizini tanımlar. |
ÖÇ02 | Termal Silme Tekniğini açıklar. |
ÖÇ03 | Fraksiyonel Eğri Tekniğini açıklar. |
ÖÇ04 | Tm-Tstop Analizini açıklar. |
ÖÇ05 | Bilgisayarla Eğri Ayrıştırma Metodunu açıklar. |
ÖÇ06 | Sürekli Tuzakların Analizini açıklar. |
ÖÇ07 | Termal Silme Tekniğini uygular. |
ÖÇ08 | Tm-Tstop Analizini uygular. |
ÖÇ09 | Bilgisayarla Eğri Ayrıştırma Metodunu uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kompleks TL Eğrisinin Kinetik Analizi | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Termal Silme Tekniği | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fraksiyonel Eğri Tekniği | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tm-Tstop Analizi | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Bilgisayarla Eğri Ayrıştırma Metodu | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Sürekli Tuzakların Analizi | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | TL Mekanizması için Diğer Ölçüm Türleri | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Metodların Deneysel Uygulaması-I | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Metodların Deneysel Uygulaması-II | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Metodların Deneysel Uygulaması-III | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Metodların Deneysel Uygulaması-IV | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Metodların Deneysel Uygulaması-V | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Metodların Deneysel Uygulaması-VI | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Metodların Deneysel Uygulaması-VII | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplardan ve ders notlarından çalışma, literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |