Genel Bilgi
Kod | BT541 |
Ad | Kanser Tanı ve Tedavisinde Biyoteknolojinin Yeri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMRA PAYDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık alanında biyoteknolojik bakış ve yöntemlerin tartışılmasıdır
Dersin İçeriği
Kanser tanısı ve tedavisinde biyoteknoloji kullanımı artık zorunludur ve bu derste biyoteknolojinin sağlık alanında kullanımı vurgulanacaktır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Slide'lar ve makaleler düzenli aralarla sürekli yenilenerek öğrencilerle paylaşılmaktadır
Notlar
Pubmed, EBSCO, WOS başta olmak üzere veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojinin temellerini öğrenir |
ÖÇ02 | Biyoteknolojinin uygulama alanlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Tümör modellerinde biyoteknoloji kullanımının önemini öğrenir |
ÖÇ04 | Tümörlerde radyoloji ve nükleer tıp alanındaki gelişme ve uygulamaları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin sağlıktaki önemi | Slide Temel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlıkta biyoteknolojide öncelikli alanlar önceliklidir | Slide Temel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Görüntülemede biyoteknoloji | Slide Yeni yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Doku örnekerinde biyoteknoloji kullanımı | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası |
5 | Doku örneklerinin özelliklerine göre biyoteknolojik yöntem kullanımı | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doku örneklerinin özelliklerine göre yöntem kullanımı | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sağlık alanında biyoteknoloji uygulanabilirliği | Slide SON LİTERATÜR VERİLERİ | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Bir hastalık modelinde biyoteknoloji örnek: meme kanseri | Slide Son Literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Bir hastalık modelinde biyoteknoloji kullanımı: örnek kolon kanseri | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bir hastalık modelinde biyoteknoloji kullanımı: örnek lenfoma | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim |
12 | Tümörlerde nükleer tıpta görüntülemede biyoteknoloji uygulamaları | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Tümörlerde nükleer Tıp uygulamaları ile tedavi: teranostik uygulamalar | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Tümörlerde biyoteknolojiye dayalı radyolojik yöntemler | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Tümörlerde radyolojik yöntemlerle lokal uygulamaların önemi ve yeri | Slide Son literatür verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |