Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BT523 | 
| Ad | Çevre Biyoprosesleri | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. BELGİN BAYAT
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek Lisans seviyesindeki öğrencilere çevre teknolojileri için biyokimya ve mikrobiyoloji, biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmalar, biyokinetik ve biyoreaktörler hakkında bilgi birikimi sağlamak. .
Dersin İçeriği
Çevre teknolojileri için biyokimya ve mikrobiyoloji, biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmalar, biyokinetik ve biyoreaktörler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Çevre Biyoteknolojisi, Doç.Dr. Recep İleri, Değişim Yayınları, Adapazarı,2000; Wastewater Engineering: Treatment,Disposal,Reuse, Eds: Metcalf&Eddy;McGraw-Hill Int. Edit.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler, çevre teknolojileri için biyokimya prensiplerini açıklar ve biyokimyasal süreçlerin çevre mühendisliğindeki rolünü tartışır. | 
| ÖÇ02 | Öğrenciler, çevre teknolojileri için mikrobiyolojinin temel kavramlarını tanımlar ve çevre arıtma süreçlerindeki mikroorganizmaların rolünü açıklar. | 
| ÖÇ03 | Öğrenciler, biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmaları tanımlar ve bu mikroorganizmaların biyokimyasal süreçlerdeki işlevlerini açıklar. | 
| ÖÇ04 | Öğrenciler, biyokinetik teorilerini açıklar ve biyolojik arıtma süreçlerinde bu teorilerin nasıl kullanıldığını tartışır. | 
| ÖÇ05 | Öğrenciler, biyoreaktör tasarımını tanımlar ve çevre biyoteknolojisi uygulamalarında biyoreaktörlerin rolünü değerlendirir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 1 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre teknolojileri için biyokimya, | Sayfa 1-50 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 2 | Çevre teknolojileri için biyokimya ( konu devamı), | Sayfa 1-50 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Çevre teknolojileri için mikrobiyoloji, | Sayfa 51-118 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Çevre teknolojileri için mikrobiyoloji (aynı konuya devam), | Sayfa 51-118 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Çevre teknolojileri için mikrobiyoloji (konu devamı), | Sayfa 51-118 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmalar, | Sayfa 119-181 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmalar (aynı konuya devam), | Sayfa 119-181 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Sayfa 1-140 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev | 
| 9 | Biyolojik arıtmalar için önemli mikroorganizmalar (konu devamı), | Sayfa 119-181 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Biyokinetik, | Sayfa 182-224 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Biyokinetik (aynı konuya devam), | Sayfa 182-224 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Biyokinetik (konu devamı), | Sayfa 182-224 | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama | 
| 13 | Biyoreaktörler, | Sayfa 225-267 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Biyoreaktörler (aynı konuya devam), | Sayfa 225-267 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama | 
| 15 | Biyoreaktörler (konu devamı), | Sayfa 225-267 | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sayfa 1-267 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sayfa 1-267 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Sözlü Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||