Genel Bilgi
Kod | BT503 |
Ad | Madencilikte Biyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; değerli metallerin biyoliç ile kazanımı yöntem ve teorisini hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Cevher hazırlama işlemlerinde mikroorganizmaların kullanımı
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
BIOPROCESSING, WILEY, 1996, Engineering and Manufacturing for Biotechnology, KLUWER ACADEMIC PUBLISHERS, 2002.
Notlar
BIOMINING, EBOOKS.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Biyoliç teorisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Proses tasarımı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Biooksidasyon ve biyoliç Yöntemleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Endüstriyel uygulamalar: bakır, altın, kurşun, çinko vb. hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Mikrobiyoloji | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bakteriler | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Mantarlar | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Yöntem | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Proses | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Uygulamalar | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kitap okuma, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyoliç çeşitleri | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Örnekler: bakır | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Örnekler: kurşun-çinko | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnekler: nikel | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnekler: altın | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnekler: gümüş | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Örnekler: nadir toprak elementleri | Kitap okuma, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap okuma, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap okuma, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |