BT0143 Gıda Kaynaklı Zoonozların Moleküler Tanısı I

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0143
Ad Gıda Kaynaklı Zoonozların Moleküler Tanısı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HATİCE YAZGAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin gıda kaynaklı zoonoz hastalıkları ve bu hastalık etkenlerinin tanımlaması ve korunma yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Gıdalar yoluyla insanlara geçen bakteriyel, viral ve paraziter zoonoz hastalıkları ve bunların moleküler tanısına girişi kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu ve ingilizce makaleler

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zoonoz hastalıklar nelerdir bilir
ÖÇ02 Gıda kaybaklı zoonoz hastalıkların bulaşma yollarını, gıdaların kirlenme yollarını bilir
ÖÇ03 Gıda kaynaklı zoonozlardan korunma yollarını öğrenir
ÖÇ04 Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıklar öğrenir
ÖÇ05 Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıklardan korunma yöntemleri nelerdir bilir
ÖÇ06 Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıklar öğrenir
ÖÇ07 Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini bilir
ÖÇ08 Gıda kaynaklı paraziter zoonoz hastalıkları öğrenir
ÖÇ09 Gıda kaynaklı Paraziter zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zoonoz hastalıklar hakkında genel giriş Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Zoozonolarin bulasma yollari, gidalarin kirlenme yollari Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Gıda kaynakli zoonozlardan korunma yolları Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Gıda kaynaklı zoonozlar hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Gıda kaynaklı bakteriler hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklardan korunma yolları ve hijyen tedbirleri Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Gıda kaynaklı virüsler hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ölçme değerlendirme Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Gıda kaynaklı virüslarden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Gıda kaynaklı parazitler hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gıda kaynaklı parazitlerden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Gıda kaynaklı mantarlar hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gıda kaynaklı mantarlardan krounma, kontrol yolları ve hijyen tedbileri Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Moleküler tanı yöntemleri hakkında genel bilgi Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Moleküler tanı yöntemleri Literature tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Öğrenci sunumları sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Final sınavı Fina sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.05.2024 08:23