BT0141 Tek Tıp, Tek Sağlık Yaklaşımında Moleküler Bakteriyoloji

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0141
Ad Tek Tıp, Tek Sağlık Yaklaşımında Moleküler Bakteriyoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLİN GÜVEN GÖKMEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tüm dünyada yaşanan COVID-19 pandemi sürecinde özellikle tek tıp, tek sağlık yaklaşımının benimsenmesi ile hayvan sağlığı ve halk sağlığı açısından oldukça önemli olan zoonoz hastalıklar gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Gelecekte olabilecek yeni salgın süreçlerine hazır bulunabilmek adına; tek tıp, tek sağlık alanında özellikle bakteriyel ve fungal patojenlerin moleküler tanı yöntemlerinin bilinmesi, ilaç direnç durumlarının takibi, salgın süreçlerinin yönetilmesi adına biyoteknolojik çalışmalarla bu tekniklerin üzerine yenilerinin eklenmesi sağlanmalıdır. Bu derste amacımız yüksek lisans ve doktora düzeyinde bu farkındalığa katkıda bulunmak ve zoonoz hastalık etkenlerinin tanısı, karakterizasyonu ve takibinin hangi moleküler yöntemleri kullanarak yapılabileceği hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Tek Tıp, Tek Sağlık Yaklaşımında Moleküler Bakteriyoloji dersi, Bakteriyel ve Fungal Zoonoz Hastalıkları, bu hastalıkları tanımlayan, etkenlerin ilaç dirençlerini tespit eden, filogenetik ilişki ve varyant analizi yapan yöntemlerin anlatımını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim üyesi ders notu

Notlar

Molecular Detection of Zoonotic Bacteria Subir Sarker


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bakteriyel Zoonoz Hastalıkları tanımlar.
ÖÇ02 Fungal Zoonoz Hastalıkları tanımlar.
ÖÇ03 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin hangi moleküler yöntemlerle tanımlayacağını seçer.
ÖÇ04 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde ilaç direncinin hangi moleküler yöntemlerle tespit edileceğini seçer.
ÖÇ05 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analizlerini yorumlar.
ÖÇ06 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde varyant tespiti için hangi yöntemleri kullanacağını seçer.
ÖÇ07 Bakteriyel Zoonoz Hastalıkları tanımlamak için moleküler yöntemler uygular.
ÖÇ08 Fungal Zoonoz Hastalıkları tanımlamak için moleküler yöntemler uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bakteriyel Zoonoz Hastalıklara giriş Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bakteriyel Zoonoz hastalık etkenleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bakteriyel Zoonoz Hastalıkların tanısında kullanılan moleküler yöntemler Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
4 Fungal Zoonoz Hastalıklara giriş Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Fungal Zoonoz hastalık etkenleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Fungal Zoonoz Hastalıkların tanısında kullanılan moleküler yöntemler Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde ilaç direncinin moleküler yöntemlerle tanımlanması 1 Sınav hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Sınav Sınav Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde ilaç direncinin moleküler yöntemlerle tanımlanması 2 Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Salgın: Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analizlerine giriş Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Salgın: Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analiz çeşitleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Zoonotik Bakteriyel etkenlerde serotip tespiti Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
13 Zoonotik Bakteriyel etkenlerde varyant tespiti Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Zoonotik Fungal etkenlerde varyant tespiti Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Tek Tıp Tek Sağlık Konsepti: Beyin Fırtınası Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl sonu sınav Sınav hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl sonu sınav Sınav hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 03:15