Genel Bilgi
Kod | BT0127 |
Ad | Moleküler Farmakolojide In vitro ve In vivo Çalışmalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında moleküler farmakoloji çalışmalarında kullanılan in vivo ve in vitro yöntemlerin genel prensipleri ve farmakogenetik analizler, immunohistokimyasal yöntemler ve ilgili stratejilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Moleküler farmakolojiye giriş, in vitro ve in vivo nedir, in vitro ve in vivo testler, in vitro ve in vivo çalışmalarda genel prensipler, in vitro ve in vivo yöntemler; izole dokuların hazırlanma teknikleri, farmakogenetik analizler, immunohistokimyasal yöntemler, kanser araştırmalarında in vivo ve in vitro yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Saleha Shahar, Siti Pauliena Mohd Bohari, Biyolojik Sistem Göz önünde bulundurularak In Vitro ve In Vivo Teknikleri, 2020
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler farmakolojideki in vitro ve in vivo yöntmleri bilir ve anlatır |
ÖÇ02 | izole dokuların hazırlanma tekniklerini öğrenir ve kullanır |
ÖÇ03 | immunohistokimyasal yöntemleri öğrenir ve kullanır |
ÖÇ04 | kanser araştırmalarındaki in vitro ve in vivo yöntemleri öğrenir ve anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler farmakolojiye giriş | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | in vitro nedir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | in vitro testler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | in vivo nedir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | in vivo testler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | in vivo testler 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | in vitro ve in vivo çalışmalarda genel prensipler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara sınav | kitap ve bilimsel veri tabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İzole dokuların hazırlanma teknikleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | farmakogenetik analizler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | farmakogenetik analizler 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | immunohistokimyasal yöntemler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | immunohistokimyasal yöntemler 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | kanser araştırmalarında in vitro ve in vivo yöntemler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | kanser araştırmalarında in vitro ve in vivo yöntemler 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |