Genel Bilgi
Kod | BT0105 |
Ad | Moleküler Hücre Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİF ORUÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencinin hücre yapısını ve hücre fonksiyonlarının moleküler temellerini kavraması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders, yaşamın moleküler orijini, hücrenin kimyasal düzenlenmesi, hücre membranı ve geçirgenlik, hücre-hücre etkileşimleri ve hücre sinyal yolakları, hücrede enerji akışı, kemotropik enerji metabolizması, kromozomlar ve genom, DNA yoluyla hücresel bilginin aktarımı ve düzenlenmesi, gelişme ve hastalıkları içeren moleküler mekanizmaları konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi
Notlar
Bruce Alberts Alexander Johnson Julian Lewis David Morgan Martin Raff Keith Roberts Peter Walter
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre yapısını ve fonksiyonların işleyişini kavrar |
ÖÇ02 | Yaşamın moleküler orijinini kavrar |
ÖÇ03 | Temel genetik mekanizmaları, DNA, kromozom ve genom yapısını açıklar |
ÖÇ04 | Moleküler biyolojide kullanılan yöntemleri kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre ve genom | Konu ile ilgili literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Ökaryotik genetik bilgi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Proteinler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Temel genetik mekanizmalar | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Hücrelerin izolasyonu | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Proteinlerin saflaştırılması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | DNA analizleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Gen ekspresyonu ve fonksiyonu | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Enerji dönüşümü | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Sinyal iletim mekanizmaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Hücre içi iskelet | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Hücre Döngüsü | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Hücre Döngüsü Kontrol Mekanizmaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Hücre ölümü | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |