Genel Bilgi
Kod | BT0103 |
Ad | Balık Sağlığında Faj Terapisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMAGÜN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FATMAGÜN AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde balık sağlığında kullanılan faj terapi yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulamaya yönelik yapılanları incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Faj terapisinin balık sağlığı alanındaki uygulama alanları, Faj tedavisi için bakteriyofajların karakterizasyonu, Uygulama yolları, Faj terapisinin avantajları, Faj uygulamasının sınırlamalar, Gelecekteki beklentiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders planındaki konularla bağlantılı güncel makaleler
Notlar
Górski, A., Międzybrodzki, R. ve Borysowski, J. (Ed.). (2019). Faj tedavisi: pratik bir yaklaşım. Cham, İsviçre: Springer.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Faj ve faj terapisinin ne olduğunu bilir. |
ÖÇ02 | Balık sağlığında kullanılan faj terapi çalışmaları ile ilgili yaklaşımları ve gelişmeleri bilir |
ÖÇ03 | Su Ürünleri yetiştiriciliğinde kullanılan bakteriyofaj terapisinin avantajlı ve dezavantajlı yönlerini bilir |
ÖÇ04 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde bakteriyel hastalıkların kontrolünde bakteriyofaj araştırmalarındaki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Faj ve faj terapisi nedir ? Bakteriyofajların genel özellikleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Faj Tedavisi: Geçmişte kullanımı ve Gelecek Beklentileri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Faj terapisinin su ürünleri yetiştiriciliğinde ve sürdürülebilir su ürünleri yetiştiriciliğindeki önemi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Su ürünlerinde faj terapisinin kilometre taşları | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bakteriyel balık enfeksiyonları kontrol etmek için kullanılan bakteriyofajlar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde bakteriyel hastalıkların kontrolünde bakteriyofaj araştırmalarındaki gelişmeler | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde bakteriyofaj kullanımında dikkat edilecek noktalar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Su Ürünleri yetiştiriciliğinde kullanılan bakteriyofaj terapisinin avantajlı ve dezavantajlı yönleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde kullanılacak faj preparatları. Faj terapisinde dozaj. Su ürünleri yetiştiriciliği koşullarında verim | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Faj terapisinin geniş çaplı uygulaması: düzenleyici otoriteler, kamu ve bilimsel farkındalık | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Faj enfeksiyonuna karşı bakteriyel direnç gelişimi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Faj koruma mekanizmalarının etkileri: Faj-konak birlikteliği ve birlikte evrim | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde faj terapisinin etkinliğine çevresel değişkenlerin etkisi-1 | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde faj tedavisinin etkinliğinde çevresel değişkenlerin etkisi-2 | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |