Genel Bilgi
Kod | BT0081 |
Ad | İnsan Biyokimyası-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri genel biyokimya temel konuları ve organizmanın fizyolojik fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olması sağlanır. Öğrencinin insan vücudunda hücre bazında gerçekleşen temel biyokimyasal işlevler hakkında bilgi sahibi olması beklenir.
Dersin İçeriği
Biyokimyaya Giriş ve Su, Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler, Proteinlerin Üç Boyutlu Yapısı, Protein Fonksiyonu, Biyoenerjetik ve Biyokimyasal tepkime Türleri, Enzimler, Metabolizmaya Genel Bakış, Karbohidratlar ve Glikobiyoloji, Lipidler, Biyolojik Zarlar ve Transport, Sinyal İletimi, Nükleotidler ve nükleik asitler, Genler ve Genom, DNA'ya Dayalı Bilgi Teknolojileri, Genomik ve moleküler genetik analiz
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
David Nelson , Michael M. Cox. Biyokimyanın İlkeleri, Palme Yayınevi, ISBN:9786053551393, 2016
Notlar
İnsan Biyokimyası. Editörler: Onat T, Emerk K, Sözmen EY). Palme Yayıncılık 2002, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre ve hücre bileşenlerinin biyokimyasal özelliklerini belirler. |
ÖÇ02 | Biyoenerjetik konusunda temel bilgileri edinir, terim ve formülleri kavrar.Enzim tanımı, özellikleri, yapısı, sınıflandırılması ile ilgili temel bilgileri edinir. Enzim kinetiği konusndaki temel bilgi ve formülleri kavrar, enzim inhibiyonunun biyokimyasal temellerini kavrar. |
ÖÇ03 | Lipidlerin genel özelliklerini kavrar, sınıflandırır, örnekleri inceler. |
ÖÇ04 | Amino asitlerin genel özelliklerini, yapılarını, biyokimyasal reaksiyonlarını kavrar. Proteinlerin yapısı, genel özellikleri, sınıflandırması ile ilgili temel bilgilerle donanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyaya Giriş ve Su | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Proteinlerin Üç Boyutlu Yapısı | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Protein Fonksiyonu | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Biyoenerjetik ve Biyokimyasal Tepkime Türleri | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Enzimler | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Metabolizmaya Genel Bakış | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | ARA SINAV | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karbohidratlar ve Glikobiyoloji | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Lipidler, Biyolojik Zarlar ve Transport | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sinyal İletimi | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Nükleotidler ve nükleik asitler | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Genler ve Genom | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Replikasyon, Rekombinasyon, Onarım | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | DNA'ya Dayalı Bilgi Teknolojileri | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Genomik ve Moleküler genetik analiz | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yıl sonu sınavı | Kitaplar ve bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |