Genel Bilgi
Kod | BT0070 |
Ad | Bitki Islahı ve Tohumculuğunda Biyoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki ıslahı ve tohumculuğunda kullanılan doku kültürü ve moleküler yöntemler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bitki ıslahında kullanılan doku kültürü yöntemleri ve moleküler yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Son yıllarda yayınlanmış makale, derleme ve kitaplar
Notlar
Bitki Biyoteknolojisi (Rüştü Hatipoğlu) Molecular Markers and Marker-Assisted Breeding
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki ıslahı ve tohumculuğunda kullanılan doku kültürü yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bitki ıslahı ve tohumculuğunda kullanılan moleküler yöntemler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Bitki ıslahında kullanılan haploid bitki elde etme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Bitki ıslahında kullanılan in vitro tozlama ve dölleme yöntemi ve protoplast füzyonunu öğrenir |
ÖÇ05 | Bitki ıslahında kullanılan moleküler markırları öğrenir |
ÖÇ06 | Bitki ıslahındaki son biyoteknolojik yaklaşımları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki doku kültürü nedir? Bir doku kültürü laboratuvarı nasıl olmalıdır? | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitki doku kültürü yöntemlerinin ıslahta kullanımı | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Haploidi tekniklerinin ıslahta kullanımı: Anter ve mikrospor kültürü teknikleri | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Haploidi tekniklerinin ıslahta kullanımı: Ovul-ovaryum kültürü teknikleri | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Haploidi tekniklerinin ıslahta kullanımı: Işınlanmış polenle tozlama yöntemi | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | In vitro tozlama ve dölleme tekniğinin ıslahta kullanımı | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Protoplast füzyonu ve ıslahta önemi | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kallus, hücre kültürleri, embriyo kurtarma teknikleri | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitki ıslahında moleküler tekniklerin kullanımı | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | DNA nedir? Nasıl izole edilir? | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | PCR nedir? Kullanım amacı nedi ve hangi aşamalardan oluşur? | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Islahta kullanılan moleküler markırlar-1 nelerdir? | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Islahta kullanılan moleküler markırlar-2 nelerdir? | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Markır Yardımlı Seleksiyon'un ıslahta kullanımı kullanımı | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |