Genel Bilgi
Kod | BT037 |
Ad | Sağlıkta BiyoteknolojikGelişmeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir genin DNA, RNA ve protein seviyesinde analizini gerçekleştirebilecek bilgileri verme ve bir genin fonksiyonunu anlayabilmek
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler, DNA, RNA nın yapı ve işlevi, Nanoteknolojinin önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Can ÖZLÜ, Nilüfer KÖYLÜOĞLU, Aysun ÖZLÜ, Hilmi Sefa YANGAL, Mehmet Ali GEDİK. Hücresel Tıp ve Medikal Biyoteknoloji Uygulamaları, ISBN: 9786257401524, Akademisyen Kitabevi, 2021
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojinin temel prensiplerini, biyoteknolojik prosesleri ve modern rekombinant DNA teknolojisini tanımlar. |
ÖÇ02 | Rekombinant DNA teknolojisini tanımlar. |
ÖÇ03 | Rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanlarını ifade eder. |
ÖÇ04 | Tıp alanında tanı ve tedavide biyoteknolojik gelişmeleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyoteknolojide kullanılan yöntemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | DNA, RNA nın yapı ve işlevi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Nanoteknolojinin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | miRNA nın kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tanıda kullanılan yöntemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Polimeraz zincir reaksiyonunun temeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Polimeraz zincir reaksiyonunun bileşenleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | RT-PCR Prensibi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | RT-PCR Kullanım alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | VNTR yöntemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Restriksiyon Enzimlerinin Kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | DNA dizi analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Klonlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Phage display | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |