BT037 Sağlıkta BiyoteknolojikGelişmeler

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT037
Ad Sağlıkta BiyoteknolojikGelişmeler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bir genin DNA, RNA ve protein seviyesinde analizini gerçekleştirebilecek bilgileri verme ve bir genin fonksiyonunu anlayabilmek

Dersin İçeriği

Biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler, DNA, RNA nın yapı ve işlevi, Nanoteknolojinin önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Can ÖZLÜ, Nilüfer KÖYLÜOĞLU, Aysun ÖZLÜ, Hilmi Sefa YANGAL, Mehmet Ali GEDİK. Hücresel Tıp ve Medikal Biyoteknoloji Uygulamaları, ISBN: 9786257401524, Akademisyen Kitabevi, 2021

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknolojinin temel prensiplerini, biyoteknolojik prosesleri ve modern rekombinant DNA teknolojisini tanımlar.
ÖÇ02 Rekombinant DNA teknolojisini tanımlar.
ÖÇ03 Rekombinant DNA teknolojisinin uygulama alanlarını ifade eder.
ÖÇ04 Tıp alanında tanı ve tedavide biyoteknolojik gelişmeleri tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknolojinin önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyoteknolojide kullanılan yöntemler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 DNA, RNA nın yapı ve işlevi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Nanoteknolojinin önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 miRNA nın kullanım alanları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tanıda kullanılan yöntemler Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Polimeraz zincir reaksiyonunun temeli Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Polimeraz zincir reaksiyonunun bileşenleri Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 RT-PCR Prensibi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 RT-PCR Kullanım alanları Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 VNTR yöntemi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Restriksiyon Enzimlerinin Kullanımı Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 DNA dizi analizi Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Klonlama Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Phage display Anlatım, soru-cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatım, soru-cevap, tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatım Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 04:49