Genel Bilgi
Kod | PM604 |
Ad | Peyzaj Analizinde Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Yöntemlerinin Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzajın analizinde kullanılabilecek çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemler ve ilgili teorik bilgiler hakkında bilgi vermek. Ayrıca farklı paket programların aracılığıyla bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi vermek, öğrenciye yorum yapabilme, sorunlar üzerinde analiz edebilme gibi yetenekleri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Peyzajı oluşturan doğal ve kültürel unsurların yapısının ortaya konulması, veri setinin oluşturulması, sistem içerisindeki karşılıklı etkileşimlerinin ilişkilendirilmesi, çok değişkenli niteliğe sahip veri setlerinin analizinde etken olabilecek istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi ve peyzaj planlama çalışmalarıyla bütünleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamakta
Kaynaklar
Ünlükaplan, Y., 2008. Çok değişkenli istatistiksel yöntemlerin peyzaj ekolojisi araştırmalarında kullanımı. Çukurova Üniversitesi, FBE Pyezaj Mimarlığı ABD, Doktora Tez, Adana.
Notlar
Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzajı oluşturan doğal ve kültürel unsurların yapısını ortaya koyar |
ÖÇ02 | Veri setlerinin oluşturur |
ÖÇ03 | Sistem içerisindeki karşılıklı etkileşimlerini ilişkilendirir |
ÖÇ04 | Çok değişkenli niteliğe sahip veri setlerinin analizinde etken olabilecek istatistiksel yöntemlerini belirler |
ÖÇ05 | İlgili yöntemlerin peyzaj planlama çalışmalarıyla bütünleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Olarak Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Teknikleri | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çok değişkenli İstatistiksel Analiz Tekniklerinin Uygulama Amaçları, Varsayımları | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kümeleme Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ekosistem Analizinde Hiyerarşik Kümeleme Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Veri setinin oluşturulması | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Uygulamalı analiz | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Faktör analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili rapor hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ekosistem Analizinde Faktör Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kanonik Korelasyon Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ekosistem Analizinde Kanonik Korelasyon Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kanonik Uyum Analizi | Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uygulama çalışmaları | Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama çalışmaları 2 | Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama çalışmaları 3 | Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili rapor hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili rapor hazırlamak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |