Genel Bilgi
Kod | PM0010 |
Ad | Mekansal Analiz ve Sunum Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET ÇİLEK |
Dersin Amacı / Hedefi
CBS yazılımlarında Mekansal analiz yapmak ve farklı proje sunum teknikleri kullanarak proje çıktısı hazırlamak.
Dersin İçeriği
Mekansal analiz çalışmaları ve sunumu
Dersin Ön Koşulu
CBS yazılımları hakkında bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
ARCGIS Uygulama Kitabı, QGIS Uygulama Klavuzu
Notlar
QGIS Uygulama Klavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj Mimarlığında çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak sunum yetkisi kazanır |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. |
ÖÇ03 | Peyzaj planlama konularında analiz yeteceği kazanır |
ÖÇ04 | Bilgisayar destekli sunum çıktılarını tasarım ilke ve öğelerine göre oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS ortamında sayısal veri üretimi | Kendi verilerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mekansal analize giriş | Uygulama verilerinin paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mekansal analiz çeşitleri | Kendi çalışma konularının paylaşımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Veri analizleri | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Veri analizleri-2 | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Veri analizleri-3 | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Veri analizleri ve sunumu | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
|
9 | Sunum tekniklerine giriş | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sunum teknikleri-Pafta hazırlama | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Paftaların detaylandırılması | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Sunum teknikleri | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sonuçların üretimi | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Sunum paftalarının oluşturulması | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Benzetim |
15 | Paftaların sunumu | Uygulama verileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |